Βody positivity. Ένας όρος που ακούμε και διαβάζουμε για αυτόν αρκετά τον τελευταίο καιρό
Τι σημαίνει όμως στην πραγματικότητα και ποιος είναι ο ορισμός του; Πρόκειται για ένα κοινωνικό κίνημα που υποστηρίζει την πεποίθηση ότι όλοι οι άνθρωποι θα πρέπει να έχουν μία θετική εικόνα για το σώμα τους και ταυτόχρονα θα πρέπει να αμφισβητούμε τα πρότυπα που μας παρουσιάζει και επιβάλει η κοινωνία. Πόσο εύκολο είναι όμως να το πετύχουμε αυτό και ακόμα περισσότερο πόσο εφικτό είναι να συμβεί;
Ευτυχώς για εμάς, τα τελευταία χρόνια έχουν δημιουργηθεί αρκετά fashion brands που μας προσφέρουν την ευκαιρία να βρούμε ρούχα σε plus size νούμερα, ώστε να νιώθουμε κομψές και όμορφες καθημερινά και φυσικά να υιοθετήσουμε τις τάσεις της μόδας. Κάποιες γυναίκες λοιπόν είναι αρκετά τυχερές ώστε να βρούνε ακριβώς ό,τι χρειάζονται σε σχέση με τα νούμερα και τις γραμμές. Κάτι που δυστυχώς δεν ισχύει για όλες τις plus size γυναίκες.
Η Tessa Holiday, ένα από τα πιο διάσημα και επιτυχημένα plus size μοντέλα του κόσμου, έγραψε ένα κείμενο στο αμερικάνικο InStyle, εξιστορώντας την πορεία της στον κόσμο της μόδας, ενώ αποκαλύπτει πως μερικά από τα plus size brands δεν είναι ακριβώς αυτό που υποστηρίζουν. Δεν δημιουργούν δηλαδή ρούχα μαγιό που απευθύνονται πραγματικά σε plus size γυναίκες.
Το μοντέλο αποκάλυψε πως την έχουν καλέσει πολλές φορές να φωτογραφηθεί για καμπάνιες με plus size μαγιό και πάντα είχε ένα άγχος. Μπορεί να έχει αποδεχτεί τον εαυτό της και να αγαπά το σώμα της, ωστόσο όλες οι γυναίκες νιώθουμε κάπως αλλόκοτα όταν φοράμε μαγιό. Τουλάχιστον τα πρώτα λεπτά. Φανταστείτε λοιπόν πόσο περίεργο είναι για ένα plus size μοντέλο να φορά μαγιό και να βρίσκεται μπροστά σε κάμερες και πολύ κόσμο που παρακολουθούν κάθε της κίνηση. Η Tessa βέβαια υποστήριξε πως ήταν καλύτερα από ό,τι πίστευε και πως μαζί με το μακιγιάζ και το hairstyling κατάφερε να ξεπεράσει την πρώτη αμηχανία της και να νιώσει πολύ όμορφα.
Η εμπειρία της όμως με τα plus size μαγιό δεν ήταν πάντα τόσο ευχάριστη. Όπως έγραψε στο κείμενο της έχει τύχει αρκετές φορές να παραγγείλει online μαγιό, μπικίνι ή ολόσωμα, από brands που υποστηρίζουν πως είναι plus size και το αποτέλεσμα ήταν κάπως απογοητευτικό.
Τα μαγιό δεν ήταν ίδια με τις φωτογραφίες που υπήρχαν στο e-shop. Και δεν έφταιγε η ποιότητα, αλλά στην πραγματικότητα δεν είχαν δημιουργηθεί για plus size γυναίκες. «Ένα ψηλόμεσο μαγιό, δεν ήταν ψηλόμεσο, ήταν αρκετά χαμηλό και σίγουρα δεν ήταν κατάλληλο για μία plus size γυναίκα. Οι γραμμές των ολόσωμων μαγιό δεν ήταν εκείνες που θα κολάκευαν ένα plus size σώμα. Πολλά plus size brands δεν λαμβάνουν υπόψιν την κοιλιά, τους γλουτούς ή τα οπίσθια που έχει μία plus size γυναίκα. Και τα σουτιέν των μπικίνι έχουν μόνο ένα πιαστράκι; Κάθε φορά που το φοράω το μαγιό χάνεται στο σώμα μου. Γνωρίζω πως το σώμα μου δεν ακολουθεί τα standards της εποχής. Ωστόσο είναι ανάγκη τα brands να σκέφτονται περισσότερο το τι θα δουλέψει πραγματικά σε plus size σώματα. Πιστεύω πως υπάρχει ένας φόβος. Τα brands δεν βλέπουν πως στην πραγματικότητα όλες εμείς είμαστε μία πραγματικά μεγάλη αγορά».
Όπως φαίνεται λοιπόν τα plus size brands θα πρέπει να αναθεωρήσουν τις τακτικές τους και να συνειδητοποιήσουν τι πραγματικά είναι plus size. Τι χρειάζεται μία plus size γυναίκα, ποια σημεία του σώματος της θα ήθελα να καλύψει ώστε να νιώσει άνετα. Φυσικά όχι να κρύψει, αλλά σίγουρα χρειάζεται ένα ρούχο που θα αγκαλιάσει τις καμπύλες της και θα τις αναδείξει. Δεν χρειάζεται ένα ρούχο που απλώς είναι σε μεγαλύτερο μέγεθος. Χρειάζεται ένα ρούχο που είναι σχεδιασμένο για μία plus size γυναίκα. Για μία γυναίκα που αγαπά το σώμα της και απλώς θέλει να βρει τα κατάλληλα ρούχα για να το αναδείξει. Όποιο και αν είναι το νούμερο που φορά, όποιο και αν είναι το νούμερο που δείχνει η ζυγαριά της. Η ομορφιά άλλωστε δεν έχει να κάνει με ένα νούμερο. Όσο πιο γρήγορα το συνειδητοποιήσουμε τόσο πιο ευτυχισμένες θα γίνουμε. Και αυτό είναι κάτι πολύ… positive.